تحقیق نزول قرآن

دسته بندي : علوم انسانی » معارف اسلامی
دانلود تحقیق با موضوع نزول قرآن،
در قالب word و در 32 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
واقعيت تلخ آن است كه زماني، نگارش كتابي در علوم قرآني و مسائلي كه مفسر و طالب را به كار آيد، در حوزه‌هاي علميه ما- آن هم از طرف استادان درجه يك خاصه مراجع- آنچنان رسم فرخنده‌اي تلقي نمي‌شد؛
روزگاري كه اصل و اساس حوزه، فقه و اصول بود و بس؛ فقه و اصولي كه به تعبير مرجع بزرگ و فقيه زعيم حضرت آيت‌الله‌العظمي بروجردي، ديگر از فربگي گذشته و متورم شده بود.
آنچنان كه امام(ره) نيز اشاره‌اي شبيه تلنگري عالمانه به اين قضيه داشتند كه «طلبه بعد از سال‌ها ردّ ردّ كفايه (كتاب بسيار مهم و پايه در اصول فقه، تاليف آخوند خراساني) را نيز فرا گرفته» اما در اين ميان، سهم ديگر معارف اسلامي چه مي‌شد؟
جايي كه از مرجعي درخواست درس تفسيري مي‌كنند و آن مرجع امتناع كرده و بعد كه اشاره به علامه طباطبايي مي‌كنند و اينكه پس چرا ايشان با مقام فقاهتي كه دارند، به اين كار دست مي‌يازند، اين جمله تاريخي گفته مي‌شود كه «ايشان در كمال تواضع، خود را قرباني كرده‌اند».
اما سرگذشت قرآن و تفسير و علوم قرآني كه اين باشد، ديگر فرياد «بدا به حال فلسفه و عرفان و...» را كه بايد اصلا بر زبان نياورد و با دم فرومانده و پس‌نداده، به اعماق جان فرستاد و از همين‌جاست كه سترگي كار بزرگواران فرزانه‌اي چون علامه شعراني، حاج شيخ‌كاظم عصار، حضرت امام(ره) و حضرت علامه طباطبايي آشكار مي‌شود.
2 – هنوز هم كه هنوز است، در سطوح مختلف آكادميك رشته علوم قرآن و حديث، كتاب گرانسنگ و مرجع‌ «الاتقان في علوم القرآن» جلال‌الدين سيوطي- دانشمند سني‌مذهب قرن9- حرف اول را در بين واحدهاي درسي مي‌زند. تصرف بيشتر از 12واحد درسي از حدود 136واحد كارشناسي و در باقي مقاطع هم به همين نسبت، از فتوحات كتاب «‌الاتقان» است ...
دسته بندی: علوم انسانی » معارف اسلامی

تعداد مشاهده: 7337 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 32

حجم فایل:23 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 32 صفحه، قابل ویرایش.